Vahepeal sai Tartus käidud ja seal jäi näppude vahele uus mänguasi – Suzuki Jimny.
Tegelikult olen juba aastaid mõtteid mõlgutanud, et mul võiks olla üks maastur, millega metsateid ja kaugemaid nurgataguseid avastada. Tsikkel on küll olemas, aga auto järgi oli tahtmine ikka.
Aeg-ajalt olen end leidnud auto24 portaalis erinevaid maastureid scrollimas ja muidugi on seal ka jimnyd silma jäänud. Kuna tegemist on offroadi maailmas hinnatud masinatega, siis on need ka pigem kallid ja aastatega ei ole näha olnud, et hinnad langeks.
Ühel õhtul jäi tuttaval silma üks piltide järgi väga sile roheline jimny, mis oli turuhinnast ~1500 € odavam. Ega siin pikalt mõelda ei olnud, omanikule kõne ja Tartu poole teel ma olingi.
Tartus tegin mõne kilomeetri proovisõitu, uurisin veidi “tüüpvigu” ja tegin omanikuga kauba ära.
Nendeks tüüpvigadeks pakkus internet välja järgmist:
1) Kapoti all esitulede taga võib roostet olla – vaatlusel paistis kõik väga viisakas.
2) Pagasniku põhi kipub roostetama – selgus, et sellel masinal oli originaal pagasniku põhi täies tükis ära lõigatud ja rihvelplaat asemele pandud. Veidi hiljem selgus, et ilmselt see originaal põhi oli ikkagi roostes.
Aga ühe vea mainis omanik küll kohe ära – nimelt ei puhu auto sooja. Tartus oli ilm pigem talvine ja lumi maas. Nüüd pidin mina Saaremaale sõitma täiesti külmas salongis.
Õnneks talvesaapad olid jalas ja koju ma jõudsin.
Nii huvitav kui see ka ei ole, on sellele autole peale pandud LPG gaasiseade, mille juurde kuulub meeletu suur gaasiballoon. Kuna eelmine omanik tahtis autosse paigaldada ka tagumised istmed, pidi ta selle ballooni autost välja tirima. Küll aga andis ta selle mulle Saaremaale kaasa ja ise pakkus välja, et kui tahan gaasiga sõita, siis vaataksin mõne väiksema ballooni autosse.
Olgu öeldud, et gaasiga ma ei taha kindlasti mässama hakata ja tänaseks olen kogu gaasisüsteemi auto küljest maha võtnud.
Veel andis omanik autoga kaasa jooksu mudarehve koos valuvelgedega – need otsustasin Saaremaal kohe autole alla kruvida.
Gaasiseadme eemaldamisega kaotasin ära ka gaasi eelsoojendaja, mis töötas auto jahutussüsteemi pealt. Selle töö käigus loputasin läbi ka salongiradiaatori, peale mida sain dosooli uuesti radiaatorist läbi käima ehk hakkas tööle ka salongisoojendus. Kui tuba soe, siis on autos ikka mõnus istuda.
Ette läksid uued piduriklotsid ka ja rohkem ei olegi jõudnud muud teha kui ringi sõita.
Lisaks tegin üks päev metsa vahel ka mõned “ilupildid”.
Minu Suzuki Jimny
1.3 liitrine bensiinimootor, 60kW
Tootmisaasta 2003
Tagavedu, 4 vedu, 4 vedu aeglustiga