Esimene reis tsiklitega ootab ees ja eks alustama peab ikka tehnika ettevalmistamisest. Üle tuli käia mõlemad rattad ja kõrvaldada võimalikud puudused. Eks teel olles võib ikka probleeme ette tulla, aga ehk suurematest probleemidest päästab korralik ettevalmistus.

Siimu ratas

Minu ratta puhul tuli kõige enne kuluosad üle vaadata. Juba ratast ostes sai selgeks, et kett vajab lähemal ajal vahetust ja see klõbises päris korralikult. Keti vahetusega koos on mõistlik ära vahetada ka mõlemad hammasrattad. Tihti vahetatakse ainult tagumine hammasratas, kuid õige on vahetada nii esimene kui tagumine koos. Kui ainult taha uus panna ja ette jätta kulunud hammasratas, siis hakkab kett kiiremini tagumist hammasratast ka ära sööma. Tsiklit lahti võttes sai näha päris korralikult kulunud esimest hammasratast hammasratast. Uus kett läks peale D.I.D 525-VX X-rõngaskett.

Lisaks sai nii ette kui ka taha pandud uued rehvid.

Teise tööna sai ette võtetud amordi simmerite vahetus, millega koos tuleb ära vahetada ka amortides õli. Peale vaadates oli üks amordi toru veidi õline, aga kuna simmerlingid on mõistlik vahetada koos, siis sai see töö ka ette võetud. Millal viimati amortides üldse õli vahetatud on, seda ka ei osanud arvata.

Kolmandaks oli vaja ära vahetada lenksu laagrid. Kui lenksu keerata paremale-vasakule, siis täpselt keskel olles käis tugev jõnks läbi. Aeglasel kiirusel sõites oli see ka päris ebamugav tunne kui otse keerates justkui õrnalt kinni pookis. Seda põhjustab otse sõitmine, laagrid lihtsalt kulutavad omale pesad sisse. Laagrid ise on soodsad ja vahetamine midagi üle mõistuse keerulist ei ole. Alumise laagri kättesaamisega veidi pusimist oli, aga korralikult kuuma andes sai sellegi lahti.

Lisaks sai rattale ehitatud ka 12v pistik, et oleks võimalik laadida erinevaid seadmeid. Eelkõige kasutan seda just telefoni laadimiseks, kuna reisi ajal jookseb gps telefoni pealt. Müüakse selliseid pistikuid, kus on kohe usb ots või otsad, aga mulle tundub praktilisema lahendusena kasutada nö sigaretisüütaja pistikut, sest siis saab kasutada ka teel olle kompressorit.

Madise ratas

Madise rattaga oli olukord veidi keerulisem, kuna juba tükk aegsa on olnud probleeme sellega, et masinal ei ole jõudu ja tundus, et üks silinder ei tööta aeg-ajalt. Hakkasime asja uurima ja selgus, et rattal on süütesüsteem üldse ümber ehitatud. Rattale on paigaldatud uuema tsikli elektroonika (XL650V).

See tähendas, et nelja süütebooli asemel on kaks, kahe CDI (aju) asemel on üks jne. Madis otsustas, et vahetab kõik osad originaalide vastu välja ja need asjad sai ka internetist ära tellitud.

Kui jupid olemas ja juba valmis vahetama, siis selgus, et impulsiandur on ta ka mootoris ära vahetatud ja seda enam uut tellida ei jõudnud. Vana süütesüsteemi impulsiandur kasutab 4 juhet, uuema tüübi oma 2 juhet.

 

Nüüd oli ainus võimalus olemasolev süsteem korralikult tööle saada. Täiesti juhuslikult avastasin, et CDI (aju) karpi mineva pistiku üks juhe oli pesas lahti ja just see oligi süütepooli minev juhe, mis andis signaali sellele silindrile, mis rattal ei toiminud. Panime selle korralikult pistikusse kinni ja nii sai ka teise silindri toimima.

Hiljem juba reisi jooksul selgus, et Madise ratta kütusekulu on poole suurem kui tehas ette näeb. See seletab ka asjaolu, et rattal ei ole vaja külmalt kasutada üldse tooreklappi ehk kütust tuleb lihtsalt nii palju koguaeg peale. Tegemist on ilmselt karburaatori probleemig… selle asjaga tegeleme peale reisi.